~AhlaN wa SaHLaN~

"HarDsHip aLways coMe to those wHo have tHe abiLity to enDure thEm. Just as tHe gooD qualiTies are tO be fOunD in tHe honouReD peOpLe. A minOr tHing miGht seeM GREAT in the eyes of a minor persOn. Just as a greaT thing seemS minor in tHe eyeS oF a GREAT person" -Salahuddin Al-Ayyubi-

Monday, August 24, 2009

BTN...Benarkah Bosan???

new day, new life, new story..

salamualaik..

mulakan pagi anda dengan senyuman =)))))
kalau x, muka cepat berkedut..huuu..

lagi molek kalau senyuman tu kekal sampailaaa nak tidur..kn?kn?

heh..kte nk cerita pasal senyum ke??ngeh3
lamenye x posting..
ni sume gara-gara BTN la nih..

sape tu yg tunggu posting BTN tu??hoho
aku bg option,

nk aku jadi penyokong kerajaan berdaulat ke...ketua pembangkang no 1???hik3!

lalala~~

okok..
next..

(tuka topik jap)

liesah!!!!windu100x!!

kan kte da ckp,kalau x balek serendah pon...
kt umah kte ni, liesah sangat la dialu-alukan...ade pahem??
bukan selalu tw org bukak offer ni..heh..

nak citer pe psl BTN??
yg pasti aktiviti outdoor mmg besh!!

tapi, ble tiba part indoor;ceramah a.k.a pembentangan kertas kerja ke LDK ke...
seperti ade sorakan,

"go sleepy head go,go"

betul ni..x men2..
cme x tido je la...aja kan mmg concentrate orgnye!!hua3!
x caye tanye diba yang salu dok sebelah..

nak cerita dari awal ke??
malas le..
klu deenie mesti ghajen kan??

yang pasti, tym dalam bas tu la..barula nampak muka2 'teman seperjuangan' kt mesir nnt..ciiwah!!

insyaAllah, ukhuwah yg terbina dari dalam bas, sampailah masuk dalam dorm sungkai yang ditetapkan hinggalah ke mesir akan terpatri berlandaskan lillahitaala..


hmm..bagi pendapat ana la...
BTN ni, kursusnye hampir sama sipi2 je dgn PLKN..
cume, semangat ke'bangsa'an lebih kuat dalam BTN nih..
kan?kn?

jadi, oleh sebab ana dah join PLKN,dah dpt bnde yang sme..
doesnt make any difference kowwtt..

yo,btw
tmpat kursus kami beralamat di Hutan Lipur Ulu Kenas, Kuala Kangsaq, Perak
bagi sape2 yang kampung kt Peghak tu..taw kot..
kte org Selangor, bru first time msuk kawasan ulu tu..heee..

pergh, tmpt mmg cantik..kalahlah Bintulu, Sarawak tu...
pagi2 nmpk kabus, Subhanallah...(dlm hutan ponnn)

kalau kt Sepang , xjmpe kot kabus2 ni..btol x??
minyak kelapa sawit adelaaa..kan??kan??

pagi2, ana bangun pukul 5 tw x???!!
pnyela terkejut my biological clock.hak!!
kt umah, dlm mimpi pon belum tntu dpt bangun awal cmtu...
da la mandinye gne air sungai kt sebelah..hoho..


ingat lagi, kat dalam bas, abah kol..
abah kate, bile dengar ceramah yang diberi, jangan terima bulat2..
fikirkan dulu ape yg dikatakan..samada betul atau tidak...

bile dlm LDK, be yourself..bila diminta bagi pendapat, baru luahkan..
jangan main serbu je...
heee...part yg bagi pndapat tu yg aja fail tu..sori ye bah..
mulut x bole diam...ish3!!

abah pon pnah en pegi kursus tu..
cme kursus dulu x 'dasyat' mcm kursus sekarang kot..

kat sini x bole citer banyak la...
sbb, sume yang dibincangkan termasuk dalam akta kerahsiaan BTN..
hak..nk wat guano??

cme sket pengisian...
terbentuknya sesebuah negara berpandukan dengan beberapa elemen;
bermula dengan
TANAH kawasan untuk didiami,
kemudian RAKYAT yang menduduki tanah,
KERAJAAN yang memerintah..
akhirnya,DAULAT raja berpelembagaan

untuk akronimnya,jadilah..D..K..R..T
INGT TU SAMPAI BILE2 TW!!

ni yang ana ckp ade dlm kursus kenegaraan PLKN tu..

..sblm balek,kne amek exam...
pergh..11 tahun ana belajar kt sekolah..
xpnah skali pon amek exam kt dwn ber'ekon'
bkn takat gigil2,dah beku dah duduk bwh air-cond tu..

dan..
kami dpt sijil!!!
tu la tiket nk g oversea tu..hak..
tahniah2!!

at last, bile balek..da nuetral balek!!
dgr ceramah dari abah pulak..

hooo..lu pikirla sendiri~

yang paling dibanggakan kn, nk tw x??

hehe..dlm kelas LDK,dorg tnye, ni org jawe ye???
adela sedikit kebanggaan disitu..heee
sebab selama ni, ramai yang xnk memperakui ana ni org jawe..
sejuk perut ibu mengandung..~~

mane x nye, nampak muka mcm org Lubnan.kn?kn?
lalala~~

alaaaaaa!!!!
xbole nk tnjuk gmba!!
fon tertinggal dlm kete paman hisyam!!adeiii...geram3!!
xpe2, insyaAllah dlm post akn dtg..


baik2, bagi menjawab soalan diatas...

bosan ke x???
korg pergilah sendiri...heeee..

Allahua'lam

5 comments:

valeria said...

hahaha..i hv gone thru it..i guess i knew hw it felt lyk..
neways, aja ad wat repelling x kat sne..?

dEe-Nie said...

hohohoho. aku x leh cter manyak kott.. nnt kena tahan ISA lorr, lgsung x dpt fly..

bak kata depa "orang melayu skarang x fhm apa itu ISA? tau nak mansuh je, ikut org berdemonstrasi, tp tak tau pon apa ISA tu sebenarnya?"

Blah rrr.. dia ingt kte bodoh sgt x tau apa tu ISA.. mencik mencik!

siti-situ-sana-sini said...

>aten
patutnye ktorg wat petang tu
tp ujan..
kmpunan gak la..hak

>dnie
eh, ISA bole tngkp ko sbb statement ko ats ni tw!
hoho..nauzubillah
to all,mencik=benci..

aeisyulillah said...

korg nih...kerajaan da bg bntuan kna bntu blek kerajaan..

jgn asek nak bangkang, nih namenye tak kenang budi!

tgk, contoh Tajaan JPA tg taat..

PIIIIRRRAAAA! So-not-me..

hehe, takpe, kita pon da taw pk en, amek yg mane bek... cnth:- outdoor tuh..

yg buruk n ehem2.. biaq pi depa la..

ak igtkan formula ngara tuh U.M.N.O...seb bek D.K.R.T...

huuu, Btn ak bulan 4 taun dpan.. doakan ak dimantapkan aqidah.. amin....

dEe-Nie said...

mmg la krajaan yg taja.. tp tu duit speee?? duit rkyat.. duit mak bapak kte... lg bnyk diselewengkan ader la.. alaa mne2 jd krjaan pon ada je yg akan taja tuk pendidikan t..