~AhlaN wa SaHLaN~

"HarDsHip aLways coMe to those wHo have tHe abiLity to enDure thEm. Just as tHe gooD qualiTies are tO be fOunD in tHe honouReD peOpLe. A minOr tHing miGht seeM GREAT in the eyes of a minor persOn. Just as a greaT thing seemS minor in tHe eyeS oF a GREAT person" -Salahuddin Al-Ayyubi-

Wednesday, September 2, 2009

rindunye!!!

new day, new life, new story..

salamualaik.post kali ini pastinya syahdu dan pilu.

xde lebih xde kurang.nenek nak tengok mana2 cucunye pergi belajar ke luar negara.mak, cuba sedaya upaya untuk memastikan impian nenek tercapai.

dan akhirnya, alhamdulillah cucu nenek dan atok yang paling comel; siti hajar dapat peluang untuk mengambil perubatan di Mesir, bumi anbiya' dan juga seorang lagi;emir yazid a.k.a ajid insyaAllah dalam persediaan untuk ke United State.JELAS sudah!!impian nenek dah tercapai!alhamdulillah

bila pertama kali mak memberitakan pada nenek ketika di kampung, punyalah nenek melonjak kegembiraan, berkongsi kegembiraan dan menawarkan untuk menghantar cucunya hingga ke KLIA dan melafazkan berbagai2 janji..

kenapa air mata ini mengalir??Ya Allah......


nenek, aja rindu kat nenek.aja x meratap...mintak dijauhkan.aja terkilan sikiiittt je...

aja x dapat peluang nak jumpe nenek kt hospital hari tu..makguard yang jage lif tu x bagi aja naik!!kalau aja jahat, aja nak tuntut balik kt akhirat pada makguard tu sebab x bagi aja jumpe nenek..dia dah sedia maklum keadaan nenek kn???aja geram!!ish, geram!!makguard tu jahat, dia kerek..aja cakap elok2 tw!!tapi dia siap potong lagi tym aja ckp..kasar pulak tu...aja x bole terima...

nenek paling lame dengan kami adik-beradik lepas embah meninggal tym aja 6 tahun.mase tu aja x thu ape2 lg...nenek bukan je baik pada anak-anak dan cucu..tapi seluruh masyarakat kampung kenal nenek..nenek selalu sedekah makanan..aja terharu tengok, baaaanyak sangat kereta+motor kt laman rumah nenek.plus ramai sangat yang ziarah nenek untuk kali terakhir.plus ramai sangat yang sudi berjemaah solat jenazah yang diimamkan paman ajam..

aja terkilan..sampai selarang aja masih x sangka aja xde nenek dah..ya Allah!!...aja xtw ape bakti dah aja buat pada nenek.aja mintak maaf nenek..aja rindu nenek sangat2.dulu, setiap kali balik kampung, nenek mesti cium kami..lps ni ade sape ??

atok pon sakit..sian atok, salu tanya mane nenek..atok ade ckp, atok nk ikut nenek..sedihnye...

tenang2..~~

sedekahkan al-fatihah untuk nenek tercinta, hajah somiah binti sungip yang kembali ke rahmatullah 29 ogos 2009=8 ramadhan 1430 pada pukul 10.15 pagi

ya Allah, sebagaimana nenek bagi kebaikan kepada orang lain di dunia ini, KAU balaslah dengan gandaan kebaikan dariMu di dunia sana..tempatkan nenekku bersama orang yang paling tinggi darjatnya disisiMu...sampaikan salam sayangku pada nenek,yaAllah...

nenek, aja nak pergi khamis ni.aja nk amek doktor.aja tau aja dah jadi kebanggaan nenek dan keluarga kita,terima kasih atas segalanya..

Semoga nenek tenang disana dan berada dalam rahmat Allah..


nenek dalam kenangan


4 comments:

aeisyulillah said...

hu... ak teringat kat atok ak kat kl..

de bek sgt..

huh, setiap kali terbayang yang die pon bakal bertemu Allah..
pasti menitis air mata ak... mcm sekarang..huu
Allah..

SyAKir uZaiR said...

weh x macho gler nangis...
haha...
padahal air mata tgh btakung...
mnyimpan sribu rhsia...ceh...

khaliesahkamal said...

ish..mmg bertakung air mata nih..

ak pn atok mninggal mse kat mekah..
xdpt jmpe..

makguard tu....

Kina said...

ad0i..
tringt lak kat at0k ak..
da ngis da nyh..
ad0i..saba ye aja..

mak guard uh..