~AhlaN wa SaHLaN~

"HarDsHip aLways coMe to those wHo have tHe abiLity to enDure thEm. Just as tHe gooD qualiTies are tO be fOunD in tHe honouReD peOpLe. A minOr tHing miGht seeM GREAT in the eyes of a minor persOn. Just as a greaT thing seemS minor in tHe eyeS oF a GREAT person" -Salahuddin Al-Ayyubi-

Monday, July 12, 2010

Ali Imran

new day, new life, new story..

Bismillahirrahmanirrahim

Abah saya kata, 'To Be Good is To Change!'
Dan sekarang, saya mengikut seruan abah untuk berubah!!ye yeah! (",)
sweet kan blog saya..??!!hehe
warna cerah. saya suka!!
warna gelap. suram. tak suka lah
cumanya, masih terkial-kial untuk mengedit dan memperkemaskan lagi blog ini..
dengan pelbagai application dan widget yang terbaru. macam dah lama tak buka komputer. ibarat katak bawah tempurung?


Hari ini, 12 Julai 2010. 4 hari lepas ; 8 Julai 2010 adalah hari lahir adik saya yang ke 11. pejam celik, pejam celik, sekarang dah darjah 5.


Teringat dulu-dulu, selepas Ali Imran lahir, sayalah manusia paling gembira. haha. masa tu, saya darjah 3. kebetulan, ada classmate saya, Kamil juga mendapat adik baru pada tahun itu. jadi, kami pun berkongsi kegembiraan. nama adik Kamil, anwar ( tak ingat nama penuh). dan adik saya pula, Ali Imran. kami hampir pernah bergaduh mengenai adik-adik kami; siapa yang paling comel dan sebagainya..hu, gaduh budak-budak kottt..

dan sekarang, ali imran dan anwar merupakan kawan yang saaaangat rapat. setiap petang, selepas tamat sekolah agama, anwar dengan basikalnya pasti akan bertapak ke rumah kami untuk 'menjemput' imran dan bermain bersama. sampailah langit bertukar jadi kaler oren, barulah ternampak batang hidung Ali Imran di rumah. pada masa tu jugakla, satu rumah akan kedengaran bunyi 'alarm' dari mak..imran kena marah!!hehe

DIDI. waktu tu awal tahun darjah 4 rasanya, saya bawa ali imran (8-10 bulan) ke taman permainan. tak tahu dimana silapnya, didi 'terjatuhkan' ali imran yang masih 'lembut' lagi ke tanah.maka, menangislah si budak kecik tu. dan saya balik ke rumah selepas ali imran habis menangis. kesiannn dia. bila teringat balik, terasa nak gelak pulak.masa tu, imran jatuh, terus cuak didi. banyak kali didi minta maaf. didi suruh saya berjanji supaya tak memberitahu pada emak saya. jadi, sampai sekarang rahsia itu masih tersimpan kemas pada saya.. (:
dia excited sangat kot apabila saya mendapat adik baru. agaknya, dia sayang sangat kat ali imran tu dulu. sekarang, ali imran dah tak pandang dah kat kakak didi. dah terasa besar agaknya~~

haishh..ali imran sudah besar, tapi badan dia tak besar-besar!jika dibandingkan dengan adiknya; Maya, ali imran akan kelihatan seperti adik..nak kata ikut kakaknya....tak jugak!kakak-kakak dia, tinggi-tinggi belaka. wahaha :D

PENGAWAS. ali imran dilantik menjadi pengawas sekolah. dia pernah mengadu, kawan-kawan semua tak nak dengar cakap imran..hehe. tergelak saya dengar. ali imran ni kecik sangat kott. jadi sekarang, ali imran tak payah tegur kawan-kawan. ali imran gi tolong cikgu. kan tugas pengawas salah satunya, tolong cikgu.. ali imran buatlah ape yang patut ye...

BOLA. world cup baru-baru ni, saya tanya ; ali imran sokong apa?

"imran sokong england, spain, argentina dan germany.."

imran tak sokong egypt ke??hehe

"tak nakla.egypt lopek"

haaa, imran tak boleh ikut mak abah datang sini bulan 12 nanti!uwek!


emak saya beritahu, imran nangis tym england kalah hari tu....shhhh, jangan ejek imran, nanti dia malu pastu marah mak..keh3!

dah la. moga Ali Imran jadi anak yang soleh, yang membanggakan mak abah. cemerlang dalam study. jangan asyik nak main je. tolong makan banyak sikit!
hafaz Quran yea..~

Allahua'lam


4 comments:

Hattarazian said...

sonok cter tntg ali imran ni..semoga die jadi cam ali imran cam surah dalam quran tu...amin..hihihi.kakak die besa???letak sepuloh tanda soal..haha

siti-situ-sana-sini said...

harap sangat ali imran yg nakal ni dpt jd hafiz..inshallah,doakn yea..waa,actually teringin nak adik lg..sape nak bg adik kt sy??adik2 da besa,xbole nk dukung2..hatta xde adik en..kui2..
eh,kakak dia besa tauu!kakak first dia..heh :D

Syakir Uzair said...

haha..msti rindu kan..2 kali ak dtg rumah ko,tp x pnh nmpk die.pmalu kot..

siti-situ-sana-sini said...

rindu!rindu!rindu!haish,mmgle pemalu.tgk la kakak dia sape..hee