~AhlaN wa SaHLaN~

"HarDsHip aLways coMe to those wHo have tHe abiLity to enDure thEm. Just as tHe gooD qualiTies are tO be fOunD in tHe honouReD peOpLe. A minOr tHing miGht seeM GREAT in the eyes of a minor persOn. Just as a greaT thing seemS minor in tHe eyeS oF a GREAT person" -Salahuddin Al-Ayyubi-

Wednesday, May 20, 2009

kembali kepada anatomy...

new day, new life, new story..

assalamualaikum..wee~~setelah berhempas-pulas, bermandi keringat, memerah fikiran, bertimbang-sukat. akhirnya, kata putus sudah ditetapkan..aku tetap meneruskan impian yang dahulu telah tercipta.keputusan hakim kehidupan sudah muktamad.tiada lagi bantahan atau halangan yang akan menyekat.surat menyurat untuk rayuan kali kedua dari pihak defendan atau sahabat karib atau saudara terdekat pasti tidak akan dilayan oleh hakim yang memengang surat pengesahan dan pena signatur (hiperbola saje..)

hoho..alhamdulillah.aku dapat melanjutkan pelajaran ke mesir di bawah tajaan lembaga zakat selangor.pagi tadi, singgah sebentar ke jais untuk mengambil borang.alhamdulillah.syukran lillah..hanya Allah saja yang tahu betapa girangnya aku bercampur baur dengan perasaan sadis.ntahla..smlm, setelah menerima panggilan dari pihak jais, aku terus-menerus memberi mesej dan membuat panggilan kegembiraan kepada sesiapa yang aku rasakan patut dikhabarkan.ternyata, mereka menyokong aku..alhamdulillah..rasa macm nak nangis plak..

aja x nangis ke??

hahakk.ntahla..tunggu dlu la..

nangis pon bole post-pone ke??

hehe..



so, lepas ini bolehlah aku buka balik buku2 anatomy tahun satu yang dihadiahkan (dipinjamkan SAHAJA!) oleh kak adah..walaupun hanya satu bab, tapi cukup bermakna bagi aku..

cop2

..IMPIAN NENEK..
bak kata mak,nenek nak sangat tengok ada antara cucu dia ke luar negara..naik flight.terutama ke mesir.mak pun tak tahu apa yang istimewanya mesir di mata nenek.mungkin mesir adalah BUMI ANBIYA'..mungkin mesir telah ramai melahirkan ramai ulama' dan profesional seperti doktor.mungkin dan mungkin....


..IMPIAN EMAK..
mak kate, mak nak tunaikan impian dan hasrat nenek yang satu tu..sbb anak2 nenek tak ada yang berkesampaian ke luar negara.kecuali menantunya,AHMAD AZHAR BN WAGIRAN..ehehe.dan lain2.so, mungkin emak memilih aku untuk memastikan harapan dan impian nenek menjadi kenyataan.hmm, itulah serba sedikit yang diungkapkan oleh emak kepadaku..

doktor, pekerjaan yang mulia..mak mahu aku membantu orang yang di dalam kesusahan.mak mahu aku menjelajah dan melihat kebesaran Allah yang boleh dilihat melalui tubuh badan manusia..
sbb itu, mak telah menyemai perkataan doktor di dalam fikiran sejak kecil lagi..heee

..IMPIAN ABAH..
abah menetapkan bahawa anak2nya ada yang menjadi jurutera sepertinya, doktor, akauntan, pilot, lawyer..dan sekali lagi, aku mungkin disandarkan untuk menjadi doktor..atau mungkin peguam..

..IMPIAN AKU..
???
aku mahu berkahwin dengan anak raja..haha...

driving suzuki swift by 24..hahakk

aku mahu menjadi anak yang solehah..yang mentaati perintah ibubapa dan yang menyenangkan hati mak abah.walaupun, aku tak mampu lagi menjadi sedemikian.

adakah doktor impianku??
wallahu a'lam..redhallaha fi redha walidain..

segala-galanya terserah pada Allah yang menentukan jalan hidupku..


4 comments:

Athirah said...

congratz la ek..
dapat terbang2 jauh..
belajar rajin2..

nak kawen ngan anak raja?
hahaha..
yo yo an je dak ni..

siti-situ-sana-sini said...

tanx..
nnt kte nk fly nnt, bru kte wat post cm tira ek..
'bersediakah aku..??'
hahax pon cm nora..
'aku dah bersedia..'
ehehek


anak raja,
angan2 je le..
jnji de dpn mata..waahh!!

.:~nawzahs~:. said...

anak raja?

anyway suzuki swift is real sexy ;)

siti-situ-sana-sini said...

hehe..
rsenye..anak raja..raja pon bole gk
bkn anak raja yg ade dlm pale otak ko ek..

yeah, suzuki swift comel kan...
eheee ;)