~AhlaN wa SaHLaN~

"HarDsHip aLways coMe to those wHo have tHe abiLity to enDure thEm. Just as tHe gooD qualiTies are tO be fOunD in tHe honouReD peOpLe. A minOr tHing miGht seeM GREAT in the eyes of a minor persOn. Just as a greaT thing seemS minor in tHe eyeS oF a GREAT person" -Salahuddin Al-Ayyubi-

Sunday, May 3, 2009

KIAM (2)

new day, new life, new story..

salamualaik..KEM INTENSIF AKHLAK MUSLIM (KIAM)..satu usaha yang sangat aku kagumi..terutama bagi yang betul2 bertungkus-lumus menjayakannya.mungkin ada sebahagian pihak yang hanya memandang enteng usaha tarbiyah murni ini..mana tidaknya, orang di belakang tabirnya hanya sekumpulan pelajar yang baru sahaja tamat sesi persekolahan tidak lebih 6 bulan..
tapi, kalau antum semua lihat betapa mereka mengharungi jerih perih, susah payah bersama untuk menyiapkan kertas kerja sekaligus modul lengkap untuk menjayakan KIAM pasti antum tertanya-tanya di mana mereka dapat semangat yang begitu tinggi sekali..tentunya, ada keikhlasan dalam hati sanubari mereka.dan juga kasih-sayang yang begitu mendalam buat adik2 di SAMBESTARI..huhu.dan tidak lupa juga, janji yang telah dimeterai pada minggu orientasi tingkatan 4 2007 di PKG.tahniah sekali lagi diucapkan..
jadi, lepas ini bolehlah antara kita rancang program terbaru untuk yang lain pula.ehehe
aishh..sebenarnya, aku nak cerita apa ni?!!
tapi, itulah..kawan2,sebahagian daripada kita masih belum matang..termasuk aku, mungkin..erm, dari segi apa, aku tidak mampu untuk mentafsirkan..

6 comments:

Athirah said...

insya-Allah, nanti kita sama-sama buat la balik program macam ni ea..
sekarang ramai nak fly la..
masuk u or matriks la ..en?

10 tahun lagi buat reunion..
eheh..
nak x?
err, hajar da kawen en masa tu??
lalala~

nurilhakim said...

Salam ziarah..lor..sme takde citer pnjng pn psl prog..wat a cm cte plkn tuh..pnjng2 sket

..~mE sTarLigHT~.. said...

athirah-ceit!kawen2 len cter ek..huu~
erm, gud idea gk wat prog cni..
10 thn tu x lme sgt ke?
6 thn ag ke..ahaa~~
eyt, tny la pengarah prog...bkn sye..

abg nadir-hoho..nk wat cm cter plkn??heeee..pe kate abg suro adek abg, syazwan tu yg buat.xpon khaliesah.hehe
dorg yg mengalaminya dr awl smpi abes..
aja jd org kuat blkg je..ahakzz
tym awl2 dorg plan prog ni pon aja kt srwk..eheh..

nurilhakim said...

Takpe a adq aja nih tak sudi pun..
Yg penting ikut prog kitorng pal 19-21 jun nih..bleh a tlg tnjk ajar kami t ;)

(adq aja ialah pggln sesorng yg lain kpda dak kcik nih n bknlah nama manja khas utk beliau. ia diletakkn sbgi suatu usaha balas dendam. Diingatkan kepada semua, Islam tidak mengajar balas dendam..)

..~mE sTarLigHT~.. said...

ceit!!!!abg nadir ini sungguh jahat!!!
ish!!u r not allowed to call me wif dat name!!
eeeeeeiii!!!

eyt, 19-21 jun tu wajib ka??

nurilhakim said...

Prog trsebut hanya wajib utk mereka yg tidak punya urusan YANG LEBIH UTAMA dan belum cukup amal tuk ke syurga..

Neway i replied to ur comment on Kisah Gadis Semut..