~AhlaN wa SaHLaN~

"HarDsHip aLways coMe to those wHo have tHe abiLity to enDure thEm. Just as tHe gooD qualiTies are tO be fOunD in tHe honouReD peOpLe. A minOr tHing miGht seeM GREAT in the eyes of a minor persOn. Just as a greaT thing seemS minor in tHe eyeS oF a GREAT person" -Salahuddin Al-Ayyubi-

Wednesday, July 15, 2009

fenomena DUN N41

new day, new life, new story..

BARISAN NASIONAL BERJAYA MEMPERTAHANKAN KEKALAHAN

Calon Pas Mohd Fauzi mendapat 5348 undi.

Calon Bn Tuan Aziz mendapat 5283.

Barisan Nasional BERJAYA SEKALI LAGI mempertahankan kekalahan sebanyak 65 undi.

Kapal terbang Najib tak jadi pusing balik.

-blogger-tukar tiub..


N41: MANIK URAI (12,293)

KEPUTUSAN

1.MOHD FAUZI ABDULLAH (PAS)........ 5,348

2.Tuan Aziz Tuan Mat (BN).......... 5,283

Jumlah mengundi................... 10,631

Peratus.............................. 87%

Undi rosak.......................... 117

Majoriti............................. 65

-blogger- idham lim..



komen2..

Tahniah PAS, walaupun menang tipis tetapi menang juga. Ini satu peringatan pada PAS, jangan terlampau yakin akan menang sehinggakan ada yang semacam bongkak mengatakan akan menang lebih dari 2000 undi sebelum keputusan di sahkan. Mungkin Allah ingin mengajar PAS, terimalah pengajaran itu dengan hati yang terbuka. Juga ingat, PAS memerlukan undi dari sahabatnya orang Cina dan India, kerana jika semua pengundi Melayu maka undi akan terbahagi dua. Biarlah apa yang berlaku jadi pengajaran.


PAS menang 65 undi... UMNO kalah 65 juta.. keh..keh..keh..

alhamdulillah.. doa pejuang2 islam makbul olehNya.. tahniah, tp kena postmoterm juger

Kemenangan PAS dengan kelebihan 65 undi itu datangnya dari kaum kafir.

Makan dengan ini PAS berasa sangat bangga terhadap kaum kafir yang menyokong nya.

Sebenarnya dimana sahaja dalam dunia ini, kaum kafir tidak menyokong Islam. Di Malaysia orang Islam bertuah kerana mendapat sokongan dari kaum kafir.

Kita harap UMNO meneruskan pembangunan di Manek Urai, tak dapat bagi jambatan, bagi jamban pun dah kira ok.

Negara kita negara demokrasi.
Buku teks KBSM cakap kalau negara demokrasi kena mengundi.
Kalau tak mengundi tak masuk syurga.
Kalau tak mengundi takde masa depan.
Kalau tak mengundi takde jambatan.
Tapi dah 50 tahun Manek Urai under PAS,tanya sikit kat ahli kubur tu,semua dah masuk syurga ke?
Malaysia dah 52 tahun under BN 1 highway sampai 4 tol.
Kat Belgium ni orang cakap,kalau highway tiba2 bertol,konfirm kena guling kerajaan tu.
Dah 2 orang dah Perdana Menteri kena buang.
Kalau tak mengundi,ada hantu pulak mengundi.Kalau mengundi karang sakit hati je sebab ahli politik ni bukan peduli pun.
Ada 222 orang Parlimen,505 dalam DUN.727 orang.Rakyat Malaysia ada 28 juta orang.Tapi 727 orang ni ambik peduli ke orang miskin kat Kampung Berembang?Kat Kampung Buah Pala?Kat Pangsapuri Murah Kinrara Seksyen 2 Puchong?
Demokrasi?Hahaha..kelakar la.

66 pengundi hantu gerombolan tidak hadir mengundi. Najib telah mengarahkan SBnya mengesan 66 hantu tersebut untuk ditahan di bawah ISA kerana jika tidak, BeeEnd pasti menang dengan majoriti 1 undi.

Hantu2 lain yang mengundi telah dibayar RM300 sebagaimana yg dibuktikan oleh video berikut:
http://www.malaysiakini.tv/video/17393.html

Salam YB,

Antara hikmah majoriti rendah sebegini adalah:-

1. Pimpinan perlu bermuhasabah sesama sendiri, dlm keadaan PRK lain majoriti bertambah kenapa di Kelantan berkurang?

2. Ingatan kepada pimpinan supaya tidak terlalu yakin dengan tinjauan dan cula undi. Lihat sahaja kenyataan Pengarah Pilihanraya Negeri yang begitu yakin akan menang majoriti 2000.

3. Ingatan dari kerajaan atas langit supaya bersatu hati. Bukan rahsia pimpinan PRK Kelantan cuba meminggirkan YAB Presiden & YB Timb. Presiden. Sebagai manusia, sedikit sebanyak akan timbul kecil hati.

4. Mood pengundi yang susah dijangka.

5. Kenyataan pimpinan mengenai strategi parti dalam pilihanraya. Untuk apa menyatakan kepada masyarakat umum bahawa keselamatan dipertingkatkan pada pukul 3pm-5pm (2 jam terakhir)?? Banyak lompong yang boleh diisi di situ (samada oleh pemerhati (baca:pendokong parti) dan parti lawan)

6. Allah melarang terlalu mengagungkan manusia biasa walau sehebat mana pun dia. Jangan anggap seolah-olah semua tindakannya betul belaka.

Apapun menang tetap menang walau 1 undi. Takbir!!




pesanan tuan punyer blog..
sekadar meninjau-ninjau keadaan dan pergolakan politik di negara sendiri..
ape2 pon..sokongan padu tetap diberikan kepada peneraju kerajaan negeri selangor yang baru..wee~~


Allahua'lam

2 comments:

dEe-Nie said...

huhu. tu la sedihnya mng 65 undi je.. brbnding taun lps mng agk besar 1k++ .. hmm tktnye.. pas trus brthn!! hehe.

siti-situ-sana-sini said...

dnie..
klu major 1 undi je pon, pas tetap menang
n BN kekal kalah...
takbir!!